Digitální distribuce,  Spotify For Artists

OBRÁZKY PROFILU UMĚLCE VE SPOTIFY FOR ARTISTS

Mít obrázky v profilu umělce ve Spotify for Artists je důležité z několika důvodů, které přispívají k lepšímu zážitku posluchačů a podpoře uměleckého profilu na Spotify.

Nevíte jak na to? Nemáte na to čas? Nebo chcete mít jistotu, že budete mít na Spotify nastavené vše správně? Nechte to na nás:

TYPY GRAFIK NA SPOTIFY FOR ARTISTS

Na Spotify for Artists lze přidávat tyto 4 typy grafik:

PROFILOVÝ OBRÁZEK (avatar):

  • čtverec,
  • rozměry alespoň 750×750 px,
  • obrázek ve výsledcích vyhledávání a v mobilní aplikaci Spotify.

ÚVODNÍ FOTKA (záhlaví):

  • obdélník,
  • rozměry alespoň 2660×1140 px,
  • titulní obrázek v horní části profilu v desktopové aplikaci a ve webovém přehrávač – v mobilní aplikaci není,

GALERIE OBRÁZKŮ:

  • čtverec i obdélník,
  • rozměry alespoň 690×500 px,
  • obrázky v sekci „O umělci“ vedle popisu.

CANVASY (krátká videa):

  • přehrávají se při přehrávání skladby,
  • poměr stran vždy 9:16 (na výšku),
  • výška nejméně 720 pixelů,
  • soubory videa .mp4 (délka 3 až 8 sekund),
  • případně lze obrázek .jpg.

JAKÁ GRAFIKA PRO JAKÝ ÚČEL

Ikona - Profilová fotka - Kulatá - Červená

PROFILOVÁ FOTKA

IDENTITA UMĚLCE

Nese identitu umělce. Pomáhá při vyhledávání a orientaci posluchačů. Vhodné aktualizovat s každým novým vydáním.

NUTNÉ

Ikona - Úvodní fotka - Červená

ÚVODNÍ FOTKA

DOPLŇKOVÝ BRANDING

Posilování povědomí o umělci, jeho identitě a současných hudebních směrech v jeho tvorbě. Pokud fotka není, nic se neděje.

LZE OPOMENOUT

Ikona - Galerie 1 - Červená

GALERIE

ZAUJMUTÍ NOVÝCH FANOUŠKŮ

Představení umělce kvalitními fotografiemi, které nemusí odrážet jeho aktuální hudební tvorbu. Jde ruku v ruce s popisem „O umělci“.

VHODNÉ

Ikona - Video - Červená

CANVASY

ZAUJMUTÍ POSLUCHAČŮ

Posluchače může oslovit i vizuální stránka umělce, kterou by jinak neviděl. Canvasy jsou přímo spojené se skladbou.

VHODNÉ

TIPY A TRIKY

Doporučujeme se držet všech následujících pravidel.

NEUMISŤOVAT NÁPISY

  • nevkládat text, reklamu ani rušivá pozadí,
  • nemít žádné nápisy, loga, odkazy, výzvy k akci apod.,
  • nápis (např. název alba) lze případně vhodně umístit do úvodní fotky (záhlaví), určitě ne do fotky profilové,
  • pokud se v Canvas videu musí objevit nápis, tak jen přirozeně, typu „postava prochází kolem výlohy, kde je napsáno „výprodej“ apod.“ – čili ne cílená informace navíc.

ROZMÍSTĚNÍ V OBRÁZCÍCH

  • profilová fotka je vidět vždy jako kolečko, jako čtverec jen někdy – je vhodné proto mít věci správně rozmístěné, aby bylo vše vidět vždy,
  • úvodní fotka většinou není vidět celá – vždy je vidět jen horní část, tedy taktéž je nutné správně umisťovat,
  • můžete si stáhnout .psd vzory pro Photoshop nebo poloprůhledné .png obrázky, kde jsou znázorněné zašedlé zóny, které nemusí být vždy vidět:
Spotify - Avatar - Profilová fotka - Vzor

PROFILOVÁ FOTKA

VIDITELNÁ PLOCHA

Nezašedlá plocha bude vidět vždy.
Spotify - Avatar - Profilová fotka - Špatně

PROFILOVÁ FOTKA

ŠPATNĚ

Oko nebude vidět. Obličej nevycentrovaný (nezáměrně). Umělec nerozpoznatelný.
Spotify - Avatar - Profilová fotka - Správně

PROFILOVÁ FOTKA

SPRÁVNĚ

Celý obličej je vidět. Fotka vycentrovaná. Umělec rozpoznatelný.
Ikona .psd Adobe Photoshop

.psd 🡽

KE STAŽENÍ

.png 🢇

Ikona .png
Spotify - Cover - Úvodní fotka - Vzor

ÚVODNÍ FOTKA

VIDITELNÁ PLOCHA

Nezašedlá plocha bude taktéž vidět vždy.
Spotify - Cover - Úvodní fotka - Špatně

ÚVODNÍ FOTKA

ŠPATNĚ

Obličej nebude vždy vidět. Nutno posunout celý obrázek výš. Umělec nerozpoznatelný.
Spotify - Cover - Úvodní fotka - Správně

ÚVODNÍ FOTKA

SPRÁVNĚ

Obličej je vidět. Fotka má vypovídající hodnotu. Umělec rozpoznatelný.
Ikona .psd Adobe Photoshop

.psd 🡽

KE STAŽENÍ

.png 🢇

Ikona .png

FORMÁTY A VELIKOSTI

  • formáty nahrávaných souborů mohou být .jpeg .png, nebo .gif,
    • doporučujeme .png, .jpeg pouze pokud nemá velkou kompresi,
  • obrázky mějte v rozlišení 72 DPI,
    • 72 DPI je běžné rozlišení pro webové obrázky,
  • soubor nemůže být větší než 20 MB,
    • nemá cenu nahrávat obrázky v obrovské kvalitě – stejně si je Spotify zmenší a zkomprimuje dle svých potřeb.

CANVASY

  • pokud je vaše video dlouhé přesně 8 sekund, ale Spotify vám jej nevezme, smažte poslední snímek ve videu,
  • pokud ke stopě nepřidáte Canvas, posluchači místo toho uvidí výchozí obrázek alba, do kterého stopa náleží,
  • mějte na paměti, že videa v Canvasech budou ztmavená:
Spotify Canvas - Před ztmavením - Černobílé video

ZDROJOVÉ VIDEO

Před ztmavením

Černobílé video

Spotify Canvas - Po ztmavení - Černobílé video

VÝSLEDNÉ ZOBRAZENÍ

Po ztmavení

Černobílé video

Spotify Canvas - Před ztmavením - Barevné video

ZDROJOVÉ VIDEO

Před ztmavením

Barevné video
Spotify Canvas - Po ztmavení - Barevné video

VÝSLEDNÉ ZOBRAZENÍ

Po ztmavení

Barevné video

ZÁKLADNÍ PRAVIDLA

  • nevkládat žádné protiprávní ani urážlivé materiály,
  • nepropagovat nadcházející turné ani nadcházející vydání alba.

PROČ MÍT OBRÁZKY V PROFILU UMĚLCE NA SPOTIFY

Mít kvalitní a upravené obrázky ve Spotify for Artists je klíčové pro budování silného uměleckého profilu, který dokáže oslovit více posluchačů, získat podporu algoritmů Spotify a poskytnout uživatelům dobrý vizuální zážitek.

OSOBNÍ IDENTITA UMĚLCE

Profilová fotka je první věc, kterou uživatelé uvidí, když navštíví umělecký profil na Spotify. Kvalitní a výstižná fotka pomůže vybudovat osobní identitu a umožní posluchačům lépe si umělce zapamatovat.

VIZUÁLNÍ DOJEM

Úvodní fotka na uměleckém profilu a fotografie v galerii jsou důležité pro vytvoření dobrého vizuálního a estetického dojmu. Správně vybrané obrázky mohou přitáhnout pozornost a zvýšit zájem posluchačů o hudbu umělce.

PROFESIONALITA

Mít kvalitní a esteticky příjemné obrázky v profilu umělce na Spotify posílí dojem o profesionalitě umělce. To může být rozhodující faktor i pro potenciální spolupráce, playlistování a další příležitosti.

ZLEPŠENÍ UŽIVATELKSÉ INTERAKCE

Spotify Canvas je funkce, která umožňuje přidávat krátké vizuální video-smyčky k písním. Tato funkce může zvýšit angažovanost posluchačů, protože jim poskytuje jedinečný vizuální zážitek, zatímco poslouchají hudbu.

LEPŠÍ Z HLEDISKA SPOTIFY ALGORITMŮ

Spotify má komplexní algoritmy, které rozhodují, která hudba se doporučuje uživatelům na základě jejich preferencí a chování. Kompletní a dobře prezentovaný umělecký profil může posílit vliv na tyto algoritmy a pomoci získat více pozornosti od uživatelů Spotify.


NECHTE TO NA NÁS

Využijte naši doplňkovou službu SPRÁVA PROFILŮ UMĚLCŮ NA PLATFORMÁCH PRO DIGITÁLNÍ DISTRIBUCI.

Víme, jak na to, víme, co je třeba – a máme s tím zkušenosti.